Ce rol are un filtru de particule si cum se produce regenerarea acestuia

By | iulie 15, 2020

In ultimii ani, dn ce in ce mai multi producatori de masini cu motor Diesel au in dotare sisteme care sa combata poluarea, sau sunt echipate cu particule sau sistem AdBlue. Toate motoarele Diesel au un filtru de particule de la adoptare normei de poluare Euro 4.

Motoarele Diesel elimina si alte gaze nocive, nu numai CO2, gaze cancerigene si foarte periculoase. De aceea, la nivel global s-a ajuns la concluzia ca este nevoie de un filtru special, dedicat sa reduca nivelul gazelor toxice di atmosfera. Filtrul de particule, denumit si DPF ajuta la protejarea mediului inconjurator si a stratului de ozon.

  • Ce este un filtru de particule?

Un filtru de particule este un sistem ce filtreaza gazele de evacuare ale motorului Diesel, avand un mod de functonare asemanator unui catalizator normal care echipeaza motoarele pe benzina, cu mentiunea ca este mai complex deoarece trebuie sa retina particule mari si solide, nu gaze.

  • Rolul filtrului de particule

Filtrul de particule are rolul de a retine particulele sub forma de cenusa. Acest filtru are o eficienta foarte mare, poate retine 80-85% din gazele nocive elimitate de motor, iar motoarele echipate cu un asemenea filtru trebuie conduse mai turat sau cel putin o data la o anumita perioada intr-un mod sportiv, arderea completa avand loc numai la temperaturi inalte si la presiuni inalte.

  • Cum functioneaza un filtru de particule

Fltrul de particule nu are un mod de functionare complicat, masina nu va scoate fum negru pe evacuare, dar periodic, filtrul se umple cu cenusa si funingine si trebuie curatat. Exista doua tipuri de filtre de particule, si anume cele care trebuie schimbate o data la 130000-160000 de kilometri si cele care au functia de regenerare automata, care rezista mai mult timp si se curata automat la un anumit numar de kilometri, avand senzori care masoara diferite presiuni, temperaturi si nivelul de incarcare al filtrului.

  • Ce inseamna regenerarea filtrului de particule?

Regenerarea acestui filtru inseamna arderea particulelor stocate in acest sistem. Daca regenerarea nu se realizeaza intr-un anumit numar de kilometri dintr-un motiv anume, cantitatea de cenusa poate depasi pragul critic si regenerarea automata nu mai este posibila. Practic, regenerarea este arderea cenusei si a funinginei in filtru si incepe dupa ce calculatorul masinii masoara anumiti parametri cu ajutorul mai multor senzori.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.