Tips and tricks – productivitatea la job

By | ianuarie 7, 2020

Daca un angajat nu isi doreste sa petreaca timp in plus la locul de munca, acesta trebuie sa profite la maxim de orele pentru care este platit sa lucreze. In acest sens, specialistii au realizat o lista cuprinzand trucuri pentru ca angajatii sa isi imbunatateasca productivitatea la locul de munca.

Productivitatea la job si prioritizare

Multi oameni confunda productivitatea cu timpul pe care il petrec la job. Daca un angajat are de indeplinit 20 de task-uri si reuseste sa duca la bun sfarsit doar 15 se poate declara destul de productiv. Dar daca acele ultime 5 task-uri sunt cele care erau, de fapt, importante? Aici intervine prioritizarea. Sarcinile trebuie prioritizate pentru intreaga echipa, dupa care cele mai putin importante pot fi amanate. Cheia este ca angajatii sa se asigure ca volumul de munca este rezonabil.

Adevarul nefericit este ca angajatii nu sunt productivi atunci cand fac multitasking. Adeseori, acestia incearca sa se ocupe in acelasi timp de analiza unui PDF, de trimiterea a trei email-uri in timp ce discuta cu cativa colegi intr-o fereastra de chat. Intr-adevar, angajatii au o multime de sarcini de care trebuie sa se ocupe, insa multitasking-ul va duce la intreruperea ocazionala a acestora. Pentru a fi productiv, angajatul trebuie sa isi opreasca notificarile telefonului, sa isi seteze modul „nu deranjati” si sa isi structureze planul de lucru zilnic pentru a putea atinge totalitatea cerintelor.

Productivitatea la job este atinsa avand parte de liniste in mediul de lucru. Studiile au aratat ca muzica ajuta la concentrare – mai ales o lista de redare instrumentala fara versuri.

Pauzele

Zilnic la birou, pauzele sunt esentiale si productive. Indiferent daca opteaza pentru metoda Pomodoro sau pentru servirea unei cafele, o pauza este bine-venita. Angajatii trebuie sa se asigure ca utilizeaza fiecare clipa pe care o au la dispozitie pentru a isi reincarca bateriile. Spre exemplu, este de evitat verificarea e-mail-urilor in timpul liber, cand ar trebui sa se odihneasca.

Chiar daca angajatii folosesc una sau doua dintre metodele prezentate, in cel mai scurt timp acestia ar trebui sa observe o imbunatatire a productivitatii. Ei nu trebuie sa se descurajeze daca va dura ceva timp pentru a construi aceste obiceiuri

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.