Terapia japoneza cu apa ajuta la pierderea in greutate?

By | august 5, 2020

Terapia japoneza cu apa este practica de a bea mai multe pahare de apa la temperatura camerei, in primul rand dimineata. In timp ce unii oameni raporteaza ca acest obicei a imbunatatit anumite aspecte ale sanatatii lor, multi se intreaba daca aceasta este o metoda eficienta pentru pierderea in greutate.

  • Cum functioneaza terapia cu apa?

In primul rand, sustinatorii terapiei cu apa beau patru pana la cinci pahare de 180 ml de apa, la temperatura camerei pe stomacul gol in fiecare dimineata, cu 45 de minute inainte de orice mancare sau bautura. La inceput, se poate incepe doar cu 1-2 pahare si se creste progresiv.

Putine studii stiintifice au fost efectuate in special pe aceasta terapie, iar probele de pierdere in greutate pentru modele similare de consum de apa sunt mixte.

Acestea fiind spuse, componenta de hidratare a terapiei cu apa poate ajuta la pierderea in greutate. Ea poate reprezenta aproximativ jumatate din nevoile zilnice de apa daca se urmeaza aceste recomandari. De retinut insa, ca multi alti factori sunt in joc, cum ar fi calitatea generala a alimentatiei si nivelul de exercitii fizice.

  • Hidratarea poate contribui la pierderea in greutate

Consumul mare de apa poate avea un efect de umplere, deoarece apa ocupa spatiul din stomac. La randul sau, poate preveni poftele si supraalimentarea, care altfel pot contribui la cresterea in greutate nedorita.

Un studiu a descoperit ca adultii cu exces de greutate sau obezitate care au baut 2,1 cani (500 ml) de apa cu 30 de minute inainte de masa au mancat cu 13% mai putina mancare decat adultii care nu consumau lichide inainte de a manca.

  • Ce spune cercetarea?

Sustinatorii afirma ca terapia cu apa ajuta la curatarea sistemului digestiv, imbunatateste sanatatea intestinelor, previne constipatia si scade riscul de afectiuni precum diabetul de tip 2, cancerul si tensiunea arteriala ridicata. Cu toate acestea, nicio dovada stiintifica nu sustine astfel de afirmatii.

Insa, consumul suficient de apa mentine organismul hidratat, ceea ce poate promova functia optima a creierului, nivelul de energie si tensiunea arteriala, precum si prevenirea durerilor de cap, a constipatiei. De amintit ca nevoile de apa variaza in functie de individ. Desi 8 cani (1,9 litri) pe zi sunt o recomandare comuna, nu exista dovezi stiintifice in spatele acestei cantitati.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.