Volkswagen Polo isi va lua adio in 2024: iata care sunt motivele

By | iunie 7, 2023

Lansata in 2017 si restilizata in 2021, cea de-a sasea generatie a modelului Volkswagen Polo va fi ultima de acest gen. Ea va fi inlocuita in 2025 de modelul electric ID.2. In 2021, Volkswagen Polo a fost restilizat pentru a deveni un mini Golf. De la debutul sau in gama, in 1975, Volkswagen Polo a fost intotdeauna un pariu sigur. Vremurile se schimba si, la fel ca si compatriotul sau Ford Fiesta, Volkswagen Polo va disparea.

Volkswagen ID.2 are o lungime de 4,05 m. Dezvaluit pe 15 martie 2023 la Hamburg, Volkswagen ID.2all este un precursor al masinii electrice de oras care va fi vanduta pentru mai putin de 25.000 de euro in 2025.

Volkswagen ID.2all are liniile unei masini de oras traditionale, dar cu proportiile ridicate ale unui vehicul electric, fiind atipica atunci cand este vazuta in “lumea reala”.

Proiectat pe platforma tehnica MEB Entry a Grupului VW, conceptul ID.2all introduce o dispunere a motorului in fata.

Lansata in 2017 si restilizata in 2021, cea de-a sasea generatie a lui Volkswagen Polo va fi ultima de acest gen. Ea va fi inlocuita de modelul electric ID.2 in 2025.

Fabrica Volkswagen din Navarra, Spania, va inceta sa mai produca Polo in 2024. Inspirat in mare masura de conceptul ID.2all prezentat la Munchen, inlocuitorul sau va fi, fireste, electric, dar nu va sosi decat in 2025.

Anul 2024 va marca sfarsitul modelului Volkswagen Polo asa cum il cunoastem. La acea data, fabrica Volkswagen din Navarra, situata in provincia Pamplona din Tara Bascilor din Spania, nu va mai produce masina de oras germana. Cu toate acestea, masina isi va continua cariera in Africa de Sud mult dupa 2024, intr-o versiune adaptata pietelor locale. Acest lucru nu se va intampla in Europa, unde va trebui sa se astepte pana in 2025 pentru a vedea un inlocuitor exclusiv electric.

Cu siguranta nu ne-am gandit ca o masina atat de bine stabilita in Europa precum Polo ar putea fi brusc amenintata cu disparitia. Dar asa este! Exista acum mai multe motive pentru disparitia sa. In ghinionul sau recent, Polo a fost lovit din plin de concurenta lui T-Cross si Taigo, care sunt de asemenea produse in uzina din Navarra alaturi de masina de oras. In 2022, cifrele de vanzari ale acestora s-au apropiat periculos de mult de cele ale lui Polo.

O investitie de peste un miliard de euro pentru vehicule electrice

In al doilea rand, norma antipoluare Euro 7, prevazuta pentru iulie 2025, risca de asemenea sa puna in pericol rentabilitatea masinii, de pe urma careia Volkswagen face mult mai putin profit decat cu T-Cross si Taigo. Proiectarea de la zero a unei masini noi care va fi vanduta doar timp de un an si jumatate nu poate fi decat contraproductiva. Si, in plus, Volkswagen a investit peste un miliard de euro in modernizarea fabricii din Navarra pentru a putea gazdui viitoarele vehicule electrice.

O intreaga familie de masini electrice mici

Asadar, ideea era clara: toate aceste semne premonitorii anuntau tocmai soarta trista a lui Polo. Dar, pe termen lung, este foarte posibil ca si T-Cross si Taigo sa fie inlocuite, intrucat grupul Volkswagen planuieste o ofensiva electrica de anvergura. Skoda va avea propriul sau SUV electric de mici dimensiuni, iar Cupra planuieste o versiune SUV a conceptului Urban Rebel. Asadar, jocul a reinceput, iar Volkswagen va urma inevitabil.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.