Generarea publicitatii gratuite este o binecuvantare pentru micile companii – cu cat imaginea ii va creste, cu atat i se vor mari si vanzarile. Cu toate acestea, companiile de marketing pot fi destul de costisitoare. Insa, publicitatea gratuita este o modalitate foarte buna de a creste imaginea afacerii tale. In timp ce publicatiile traditionale din mass-media inca au o influenta destul de mare, intr-o lume a marketing-ului on-line si al mediilor sociale, publicitatea se poate atrage intr-un mod gratuit.
- Concentreaza-te pe o idee – Alege cu atentie ceea ce vrei sa se raspandeasca – fie ca este vorba despre lansarea unui nou produs, o anumita aniversare sau o victorie obtinuta in fata unui competitor, asigura-te ca informatiile sunt relevante si pentru cititorii de stiri on-line sau traditionale.
- Implica-te in mediile sociale – Poti utiliza paginile web de socializare pentru a construi relatii cu clientii si pentru a face o publicitate ‘de la persoana la persoana’. Totusi, trebuie sa fii atent la cat timp petreci pe reletele de socializare.
- Devino viral – In cazul in care materialul promotional devine unul viral, atunci ai parte de un impuls imens. Nu exista o formula magica pentru a face marketing viral, dar lucrurile interesante capteaza atentia si utilizeaza imaginatia oamenilor.
- Scrie un comunicat de presa mare – Comunicatele de presa au doua scopuri – le poti adauga la sectiunea de stiri a site-ului tau, ori le poti trimite jurnalistilor. Asigura-te ca ai un titlu atragator si puternic, ce rezuma punctul de deschidere inainte de a intra in detalii.
- Intoarce-te la elementele de baza – Firmele mici sunt destinate in mod traditional de a obtine o acoperire editoriala in comunicate de presa sau reviste, in speranta ca jurnalistii vor scrie de fiecare data cand va aparea un produs sau un serviciu nou in cadrul firmei. Jurnalistii doresc sa scrie mereu despre lucrurile de actualitate, in special daca acestea sunt pe placul publicului. Daca stirile vor fi legate de locuri celebre, controversate sau amuzante, aceasta acoperire este ca si detinuta.
- Promotii de publicitate – Acestea pot fi o sabie cu doua taisuri – desi iti sunt garantate de acoperirea editoriala, promotiile care trebuiesc platite pot fi destul de costisitoare, iar clientii nu vor baga de seama aceasta caracteristica.
- Du-te dupa aur – Castigarea unui premiu este un mod fantastic si facil de a obtine publicitate – nu numai ca iti recunoaste talentul si ca iti creste prestigiul, ci de regula aceasta este coperita de comert sau de presa locala. Cauta sa castigi un premiu care este bine respectat in industrile si care va capta imediat atentia presei.
- Activitati filantropice filantropice – Ai putea sa colaborezi cu o organizatie caritabila locala pentru a creste in ochii comunitatii.
- Infrunta publicitatea negativa – Nu toata publicitatea gratuita este benefica – un comentariu negativ poate anula munca grea de luni de zile. In cazul in care un client se plange, ofera-i imediat scuze si solutii problemelor sale. Daca vezi comentarii negative anonime on-line, ar fi bine sa raspunzi sincer explicandu-ti perspectiva ta. Nu ignora publicitatea negativa deoarece aceasta poate fi primul lucru pe care un potential client il poate vedea atunci cand se decide sa se documenteze despre firma ta.
10. Nu renunta la perspectiva – Publicitatea este o modalitate foarte buna de a creste pas cu pas, dar nu trebuie sa neglijezi aspectele afacerii tale in incercarea de a-ti stimula profilul. Pe langa publicitate, fa-ti o strategie de afaceri si tine-te de ea.