Multi conducatori auto au auzit un bazait constant provenind de la anvelopele masinii. Ei bine, fie ca se conduce o masina, o dubita sau un SUV, este ceva care deranjeaza si ingrijoreaza.
Majoritatea producatorilor investesc resurse si timp in dezvoltarea anvelopelor care sa fie mereu mai eficiente, atat din punct de vedere al consumului de combustibil, cat si al rezistentei la rulare. Cu toate acestea, nu toata lumea este constienta de factorii care pot creste zgomotul din anvelope. Cunoasterea lor ii va ajuta pe soferi sa intervina si sa rezolve problema de la baza.
Ce cauzeaza zgomotul?
-
Dimensiunea anvelopei: cu cat anvelopa este mai lata si janta este mai mare, cu atat mai mult cauciuc va intra in contact cu drumul si va fi generat mai mult zgomot.
-
Caneluri: aerul este prins in canelurile dintre stifturile anvelopei, facandu-l sa se comprime si sa faca zgomot pe masura ce iese. Anvelopele cu mai mult spatiu intre blocurile de rulare vor fi mai zgomotoase.
-
Tipul anvelopelor: anvelopele de iarna imbunatatesc aderenta pe zapada, namol si gheata, astfel incat vor fi mai zgomotoase decat anvelopele 4 season.
-
Conditii de teren: un asfalt nou, neted va oferi o experienta de condus mai linistita.
-
Stilul de condus: cu cat rotirea anvelopei este mai rapida cu atat sunetul este mai puternic. De asemenea, daca se incarca prea mult vehiculul.
Alte cauze
-
Uzura neuniforma a benzii de rulare (cand presiunea nu este corecta).
-
Probleme de aliniere (sau daca suspensiile functioneaza prost).
-
Rulmentii rotilor: pot provoca zgomot la accelerare, viraj sau schimbarea benzii. Este crucial sa fie schimbati pentru a evita probleme mai mari.
-
Piulite si capace: daca sunt slabite, pot provoca un zdranganit pe masura ce viteza creste.
-
Structuri de suspensie: daca se defecteaza, socurile si vibratiile sunt mai pronuntate.
-
Cureaua de transmisie: daca este slabita, poate provoca un scartait la accelerare sau la viraj.