Gustarile la copii – sunt benefice sau nu pentru organism?

By | februarie 15, 2020

Gustarile la copii reprezinta un subiect controversat in randul mamelor care au parerile impartie. Medicii specialist sunt de parere ca din cauza stomacului mic, copiii mananca putin, insa este recomandat sa manance de multe ori pe zi pentru a-si satisface nevoile de nutritive, iar aici isi fac aparitia gustarile.  Rolul acestora este acela de a calma foamea copilului intre mese si de a-i oferi aportul necesar de vitamin si minerale pentru crestere. Mare atentie insa, trebuie oferite doar gustarile sanatoase.

Gustarile la copii – sfaturi utile

  • Gustarea se serveste cu 2 ore inainte de masa astfel incat apetitul copilului sa nu fie influentat. Gustarea de dimineata ar trebui sa fie mai usoara si poate fi formata de exemplu, din fructe si un pahar de lapte. Dupa-amiaza, copilul are nevoie de o gustare mult mai consistenta care sa ii potoleasca foamea pana la cina. Parintii pot oferu un iaurt simplu cu fructe de padure, felii de mere, pere sau piersici cu branza, o briosa de casa sau paine cu banane cu un pahar de lapte, legume crude, paine cu humus, o banana, biscuit nesarati cu branza. Asa cum se poate observa, exista o multime de varianta si cu siguranta fiecare copil apreciaza cel putin unul din preparatele enumerate mai sus.
  • Prajiturile din comert sunt acceptabile doar ocazional acestea nefiind considerate gustari in adevaratul sens pentru ca sunt pline de zahar, dar si de potentiatori de arome ceea ce poate dauna organismului in dezvoltare daca sunt consumate in mod regulat.
  • Pentru micutii care merg la scoala, pachetul poate sa fie format din fructe proaspete, branzica, iaurt de baut, legume crude, briose sau sandvich-uri cu unt si cascaval. In felul acesta, se va evita cumpararea alimentelor mai putin hranitoare.
  • Este posibil ca unii copii sa mai aiba nevoie de o mica gustare seara, mai ales daca intre cina si programul de somn trece mai mult de o ora si jumatate. Gustarile oferite inainte de somn ar trebui sa fie usor de digerat, ca de exemplu: un pahar de lapte sau bautura din soia, compot de fructe, iaurt, o briosa mica, paine de casa (paine cu banane), o mana de cereale. Se vor evita alimentele care contin ciocolata (biscuiti, budinca, ciocolata solida, ciocolata calda) pentru ca ele contin cofeina si vor interfera cu somnul.

Este important de stabilit faptul ca aceste gustari reusesc sa calmeze foamea intre mese si sa ofere, de asemenea, substante nutritive esentiale pentru cresterea copilului. Ideal este ca acestea sa fie oferite cu cel putin 2 ore inainte de urmatoarea masa, astfel incat sa nu se reduca pofta de mancare.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.