Aspecte ce tin de o dieta sanatoasa

By | octombrie 31, 2017

Alegerea unei diete sanatoase nu trebuie sa fie o hotarare de totul sau nimic. Nu trebuie sa fiti perfecti, nu trebuie sa eliminati complet alimentele de care va bucurati si nu trebuie sa schimbati totul dintr-o data – ceea ce duce, de obicei, la renuntarea noului plan de alimentatie.

Pentru a avea succes, ganditi-va la planificarea unei alimentatii sanatoase ca la un numar de pasi mici, usor de gestionat – cum ar fi adaugarea unei salate in dieta o data pe zi. Pe masura ce schimbarile mici devin obisnuinta, puteti continua sa adaugati mai multe alegeri sanatoase.

Cum trebuie sa procedati

Pregatiti-va singuri mesele. Gatirea mai multor mese acasa va poate ajuta sa va preocupati de ceea ce mancati si sa monitorizati mai bine ce se intampla. Veti manca mai putine calorii si veti evita aditivii chimici, zaharul adaugat si grasimile nesanatoase ale alimentelor ambalate si prelucrate care va pot face sa va simtiti obositi, balonati si iritabili.

Faceti schimbarile corecte. Atunci cand eliminati alimentele nesanatoase din dieta, este important sa le inlocuiti cu alternative sanatoase. Inlocuirea grasimilor transaminante cu grasimi sanatoase (cum ar fi inlocuirea puiului prajit cu somonul la gratar) va face o diferenta pozitiva asupra sanatatii. Schimbarea grasimilor animale cu carbohidratii rafinati (cum ar fi schimbarea baconului cu gogosile), desi nu va reduce riscul bolilor cardiace, va imbunatati starea de spirit.

Simplifica. In loc sa va preocupati prea mult de numararea caloriilor, ganditi-va la dieta in ceea ce priveste culoarea, varietatea si prospetimea. Concentrati-va pe evitarea alimentelor ambalate si prelucrate si optati pentru mai multe ingrediente proaspete.

Cititi etichetele. Este important sa fiti constienti de ceea ce contin produsele alimentare, deoarece producatorii adesea ascund cantitati mari de zahar sau grasimi nesanatoase in alimentele ambalate, chiar si in alimentele care pretind a fi sanatoase.

Concentrati-va pe modul in care va simtiti dupa masa. Acest lucru va ajuta la alegerea unor obiceiuri sanatoase. Cu cat mancati mai multa hrana sanatoasa, cu atat mai bine va veti simti dupa o masa.

Beti multa apa. Apa ajuta la eliminarea deseurilor si toxinelor din organism.

Nu va grabiti. Mancati incet si opriti-va din mancat inainte sa va simtiti plin.

Nu mancati singur. Mancatul de unul singur, in special in fata televizorului sau a computerului conduce deseori la un consum de alimente necontrolat.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.